پورتفولیو

فناوری نوین انرژی عرصه پارسیان

امروزه یکی از مهم ترین چالش های زیست محیطی کشور، مشکل پسماندهای شهری است که عمدتا بدون هیچگونه عملیات فرآوری، دفن شده و باعث ایجاد متعددی از قبیل آلودگی آبهای زیر زمینی، ایجاد بوی نامطبوع، آلودگی خاک و …می شود. میزان پسماند دفنی در تهران بالغ بر 2500 تن در روز و در شهری مثل اصفهان بالغ بر 300 تن در روز می باشد.

شرکت فناوری نوین انرژی عرصه پارسیان (پنتک) با استفاده فناوری نوین و بروز پیرولیز کاتالیستی، توانمندی تولید هیدروکربن مایع با خواص فیزیکی و شیمیایی در حد گازوییل و بنزین  (بسته به نوع و کیفیت خوراک ورودی) را از پسماندهای دفنی شهری دارا می باشد. مضافا اینکه در این فرآیند محصولات جامد و گازی نیز تولید می شوند که محصول گازی در داخل فرآیند مصرف شده و محصول جامد نیز پس از فرآوری تکمیلی، قابل  فروش می باشد.

پنتک اولین شرکتی است که در کشور با عقد قرارداد با یکی از شهرداری های کلان شهر کشور، در حال احداث و راه اندازی یک واحد پیرولیز پسماندهای دفنی شهری می باشد.

برنامه های آتی این شرکت، توسعه و تکثیر واحدهای پیرولیز در سایر شهرهای کشور ( به منظور حذف فرآیند دفن پسماندهای شهری در سطح کشور) و همچنین صادرات تکنولوژی پیرولیز به سایر کشورهای منطقه  و حتی کشورهای حوزه آمریکای جنوبی و آفریقایی می باشد.

تاریخ تاسیس: 1399/12/10

ظرفیت اسمی: 1000 تن عدد در سال